Wednesday, May 26, 2010

Petai belalang depan umah aku...

Masa kecik2 dulu....mmg biasa makan petai ni....diberi nama petai belalang...mungkin sebab dia kecik kot.....

gambar dari jauh


gambar dekat sikit

gambar lagi dekat


kl dok kat bandar besar....mmg susah la nak jumpa benda ni....kl kat kampung...mmg banyak....ni pun...bukan mak aku tanam.....dia tumbuh sendiri.....mgkin dah ada benih dia kat depan umah aku.....biasanya mak aku makan dengan nasi....budak2 pun selalu ambik.....aku???ntah...takde keinginan dah nak makan benda2 macam ni....:)

6 comments:

reen_sofee said...

mak aku ske petai tuh weh!
heheh

Roronoa Zoro said...

kat kg pon ada banyak.. tapi x pernah makan.. huhu

NAEME said...

petai 2 gaul ngan nasi sodap gak..huhu

kitatauke said...

reen_sofee : mmg mak2 kita mmg suke makan...kite2 je tak suke makan...:)
zoro : zaman budak2 je biase makan...skg ni..tak de selera...
naeme : mesti ko golongan mak2 kitorg...sbb ko suke makan...:)

Nur Hawa Mohd Zin said...

kat cni pun ada...ada satu lagi kat kedah...ada sejenis daun yang rasa dan bau cam petai tau...

kitatauke said...

hawa : ape name pokok tu????