Labels

award (3) bengang (2) Blog (5) Emas (3) Giveaway (11) Haiwan (4) Hiburan (1) info (32) Informasi (59) Komputer (2) KPF (2) Luahan (17) luahan perasaan (1) makan (1) Makanan (1) Nuffnang (1) Pelaburan (5) Petua (1) Piala Dunia (11) pikir-pikirlah (3) renungan (2) resepi (3) Segmen (7) Sukan (2) suke-suki (31) tag (2) terima kasih (1) tips (5) Tumbuhan (5) tutorial (7) Wordless (4)

Friday, May 21, 2010

Berbuat baik pade jiran-jiran....tak rugi....

Buat baik pade jiran2 ni...sgt dituntut dalam Islam kan???....banyak sbb kenapa kita dituntut berbuat baik kepada jiran2....selain mengeratkan silaturrahim......kat bawah ni antaranye......:)


Jiran aku kasi lepas balik jumaat tadi....Fuhhhhh....layan beb tghari ni....huhuhu...nasi kerabu ....

kl nak meriah lagi....bulan puase....mmg terbaaaeeekkkk....

Kategori yang masih dipannggil jiran...(ape yang oenag aku dengar la.....)
1.40 rumah hadapan
2.40 rumah belakang
3.40 rumah kiri
4.40 rumah kanan
kiranye....kl umah kite dok kat tgh2....kita berjiran dengan 160 buah rumah

p/s:kl salah..tolong betolkan....



12 comments:

cha said...

fuh sedapnya nasi kerabu.zaman sekarang dh jarang jiran nk bg 2 makanan ni kn.nasib masih ada yg wujud lg

Siti said...

waaa..alhamdulillah...

Queen said...

klu duk flat sila kira org atas dan bawah....ehehhehehe....tapi maslaahnya..duk flat ni..org depan pun tak kenal..duk tepi pun tak kenal..masing2 buat hal masing2 which is tak bagos...cuma bertegur sapa dgn wak, dgn apek depan kanan sikit....ha..itu jela..diorang jel;a yang peramah..yang anak dara kat depan tu..senyum pun tak..pe boleh buat

kitatauke said...

sasha:kl dok bandar...mmg susah nak jumpe...ade mmg ade...
siti:syukur...rezeki tuhan bagi melalui jiran2....
queen:tu la hakikat hidup kat umah bertingkat2....sbao je la....:)

Teruskan Berjalan said...

bgus r ko dapt jiran gitu....

mael said...

sedap tu...

Sufi Asri said...

bukan nak mengata.. tapi kadang2 jiran kita nie mmg x peramah.. aku pernah senyum kat sorang pakcik depan umah aku (umah flat), dia x balas2 pon senyuman aku..

maybe dia ingt aku x layak sembang dgn dia kot.. maklumlah org muda..

atau pon dia ingt aku nak ngorat anak dara dia.. hehehe...

anyway sedap nasik tue.. teringin makan lak.. hehe

darlia said...

klau aku nie dok nyerong cmne

Hidayah Ismawi said...

kakak depan rumah saya buat katering..dulu hampir2 tiap2 hari kitaorg dpt rezeki kuih muih or mee or nasi tomato even.. tapi kat rumah saya semua org sampai rumah pun dah malam ..jarang2 masak.. jadinya .. asyik kumpul pinggan jelah.. sekali hantar balik bersusun pinggannya.. yg penting ikhlas kan.. apa yg mampu..hehe

PS: Teringat seorg uncle cina depan rumah yg sentiasa selamatkan baju kami di ampaian tika hujan.. dia tolong tolakkan ampaian bergerak itu... kadang2 kitaorg dlm rumah pun dia yg lebih awal sampai utk tolak ampaian than us. He passed away recently..

Botak said...

pergh...
makanan free., siot je...
hahahaha...
kalau jiran² peramah senanglah dapat.., aku dok kat umah sewa mampuih nak borak ngan jiran, tegur buat xtaw je diorang...
hishhhhhh...

kitatauke said...

naeme:berbuat baik la pade jiran2...
malaylifestyle:bende free mmg sedap...:)
zoro:aku pun penah kene...org tua2 ni...nak kite hormat dia...tapi dia tak reti hormat kite sbg org muda...macam mane tu....
lia:maknenye esok ko kene jual la belalang tempur ko tuh...:)
hidayah:sedihnye...susah nak dpt jiran yang baik macam tu...nak2 lagi bukan bangsa kite.....

kitatauke said...

azizul:kl dah cuba berbaik ngan jiran...tapi diorg wat derkkk je....takleh nak kate ape la...:)