Saturday, April 24, 2010

Bahasa Budaya Bangsa

gambar tak jelas....gambar bawah jelas....

ari ni...aku masuk keje macam biase...awal...aku jangkakan....kebiasaannye....dah ade 2 makhluk akan menunggu aku kat depan pintu ofis aku....maklum la...ari ni ari sabtu....sekolah cuti.....tapi sangkaan aku meleset...makhluk ber2 tu takde....heran gak aku....rupa2nye ari ni...semua sekolah area umah aku buat sekolah ganti....ganti terus untuk hari raya......patut la makhluk ber2 tu tak tunggu aku pagi ni.....masuk je ofis....rutin biase aku....on internet...pc...ekon.....tapi pelik lak arini.....pc lambat plak nak masuk.....rupa2nye internet takde ari ni......aku col member2 PJK...semua kate tenet takde.....col kontraktor pun...diorg kate mungkin tenet seharian tak de ari ni...adusss.....baru plan nak buat kelas aplikasi elektronik ari ni.....so aku naik la notis...internet takde....


tapi budak2 sini...bukan paham pun(atau buat2 tak paham)...kadang2 baca pun tak ape yang aku tampal kat pintu tu...penah aku print cantik2..INTERNET TIADA...HARAP MAAF....tampal gak kat pintu....siap silih ganti org tanya....'Bang, internet ade??'...tennsion aku...ari ni aku guna bahasa diorg....INTERNET TAKDOK....dengan harapan mereka paham....dan terbukti...tu memang bahasa diorg...hehhehe....ari ni tak de plak yang tny....kadang2....kita kene ikot situasi la...masuk kandang kambing...mengembekk.....cuma aku terkilan la.....aku nak buat kelas...tapi terbantut.....

0 comments: