Tuesday, May 11, 2010

Ni mesti duit main sepak2 je ni....

Kereta kalis peluru RM3.16 juta

TORONTO - Sebuah kenderaan pacuan empat roda jenis Hummer yang dikilangkan di Kanada kini mencipta nama sebagai kenderaan kalis peluru paling mewah di dunia, lapor sebuah akhbar semalam.

Kereta itu yang dinamakan Knight XV memiliki panjang 6.09 meter manakala harganya bermula dari AS$484,645 (RM1.5 juta) hingga AS$989,946 (RM3.16 juta) bergantung kepada ciri-ciri tambahan yang diminta pelanggan.

Selain mampu menahan hujan peluru, Knight XV dilengkapi tempat duduk mewah, skrin televisyen cecair kristal (LCD), permainan video Playstation, sistem audio 12 pembesar suara serta sistem pembesar suara yang membolehkan penumpang bercakap dengan orang di luar tanpa perlu membuka tingkap kenderaan.

"Kami percaya telah mencipta segmen tersendiri bagi pasaran kenderaan kalis peluru mewah dengan Knight XV," kata Presiden Syarikat Conquest Vehicles yang mengeluarkan kenderaan istimewa itu, William Maizlin.

Kenderaan kalis peluru gergasi itu dijana enjin V10 Ford dengan 400 kuasa kuda dan mampu mencapai kelajuan maksimum 160 kilometer sejam. - Agensi

p/s:sape yang beli kete ni...mesti dah tak tau nak buat ape ngan duit.....duit dah bersepah2 dlm umah ni...bukak je pintu umah....duit dah bersepah kat ruang tamu....siap sepak2 lagi duit...sebab banyak sgt....

7 comments:

kak ina mail said...

alah akak kalau nak banyak duit sangat, rumah kalis peluru akak beli ngan baju kalis peluru.cam mana okey tak.kwang kwang

kitatauke said...

hahaha...yang penting...bayar zakat dulu...huhuuhh....jadikan negara kita miskin tegar=0...hohooh

Farid Fernandez said...

aku dah tempah semalam 1...

malaylifestyle said...

klu aku ada kete ni aku nak pg perang ngan ******. Baru diorang tau.

kitatauke said...

farid:mmg ramai yang menempah....tapi ambik belom tentu...huuuh
malaylifestyle:aku rase kete ni..kalis peluru je...tak tau la plak kl yang SE ade diorg isi torpedo...:)

malaylifestyle said...

kan bleh tempah..aku tempah isi torpedo kapal selam...

kitatauke said...

malaylifestyle: Special Edition la tu...:)