Friday, June 11, 2010

Cermin pandang belakang...bukan cerita jangan pandang belakang

Tergerak plak hati nak tulis pasal benda ni...semalam snap gambar siap2 dalam kereta....pagi ni....terus mengarang...huhuhu

macam gak tajuk kat atas....cermin pandang belakang ni penting....nak2 masa nak reverse kereta....kalau kereta yang tak de sensor tu...mau cium bumper depan kereta belakang....
tapi perasan tak button kat bawah cermin tu...apa gunanya button tu???tempat korang gayutkan segala jenis tali atau pengenalan diri korang kat ofis ke???hehehheh...


ok....aku pun tak tau apa nama button tu...cuma aku panggil nite button je....dalam gambar kat bawah ni....mode button ni...digunakan pada waktu siang....maksudnya...normal mode la.....arah ke depan....


tapi bila malam.....button tersebut boleh ditarik ke belakang....fungsinya adalah....bila cermin terkena cahaya dari lampu kereta belakang...pemandu takkan silau dengan cahaya tersebut....
boleh jugak nak ejas terus cermin tu....tapi benda tu...org dah penat2 reka kan???guna je la.....:)

6 comments:

Queen said...

owh..saya guna benda tu bila ade yang menylaukan saya...viva punye akalu tarik ke depan terus tak nampak belakang..ahahha..radius dia pusing tu banyak sangat

Miss Izah Mohamed said...

THNKS FOR THE INFO.. BARU TAHU KEGUNAAN BUTTON TU.. ADEH2

kak long said...

kaklong fobia skt nk gostan kereta..sebab penah langgar kereta yg parking blkg kereta kaklong,sbb masa mula2 nk kereta tu tgk tak ada kereta..tiba2 je ada..

ASaDa RyutaRo said...

oOO.. baru tau.. sebelum ni langsung tak tau. hahaha..

POSH76 said...

shout mix tak leh masuk huhu...good tips kasik celcom sejibik hehe

kitatauke said...

queen : ehh..pakai viva gak ke???ok je setakat ni...:)

miss izah : welkam...

kak long : kene isi sensor belakang bontot kete...baru senang nak agak....

asada : kitatauke???hehhehe

posh76 : tenet slow kot...