Tuesday, July 20, 2010

Perniagaan online pun dah kene daftar dengan SSM!!!hoohoh

Baru bukak tv tadi....tutup sebab ribut.....ye la....kang tak pasal2 plak kena panah petir...lagipun....astrok memang tak dapat kalau hujan....so....tak de guna jugak...

1 berita yang boleh kata HOT jugak la......semua perniagaan online akan dimestikan mendaftar perniagaan mereka semua kepada SSM....aku rasa....ramai sangat ramai orang yang memulakan bisnes secara kecil-kecilan menggunakan sistem online ni.....bukan apa...modal kecik....nak sewa kedai pun tak mampu....tambah plak....kebanyakan yang buat online ni....orang kita....orang melayu.....diorg ni pun...berniaga dalam skala kecil.....

so...pada aku....kurang sesuai la cadangan ni....kata nak tolong orang berniaga.....

6 comments:

Queen said...

hee..walaupun saya secara online..takde kedai..saya tetpa berdaftar dengan SSM...

mungkin ianya untuk mengelakkan penipuan dan sebagainya...
mungkin kadar pendaftarannya tak semahal yang meniaga kedai

dan yang pasti..harusla melalui online juga...yaaaa

kitatauke said...

queen : betol...sbb memang banyak kita dengar ttg peniouan bisnes online ni....hope dgn daftar ngan SSM....dpt membantu pembeli yang tertipu....

Media Cyber said...

ini untuk menjaga kepentingan pengguna. dan benda ini wajar ...

kitatauke said...

Media Cyber : harap kepentingan pengguna lebih terjamin....

raflessia07 said...

tak reti la nak dftr on9.. pening dan fedap. lagi2 bila line tenet loadingg... lama2...

suka_haha said...

camne nak daftar on9 ek?? tau ke? hehe..