Labels

award (3) bengang (2) Blog (5) Emas (3) Giveaway (11) Haiwan (4) Hiburan (1) info (32) Informasi (59) Komputer (2) KPF (2) Luahan (17) luahan perasaan (1) makan (1) Makanan (1) Nuffnang (1) Pelaburan (5) Petua (1) Piala Dunia (11) pikir-pikirlah (3) renungan (2) resepi (3) Segmen (7) Sukan (2) suke-suki (31) tag (2) terima kasih (1) tips (5) Tumbuhan (5) tutorial (7) Wordless (4)

Tuesday, April 20, 2010

Cara nak register dengan Nuffnang.com.my





atas request En zaki....Kg Raja...aku buat jugak...cara nak register ngan nuffnang ni....(walhal memang aku pun yang racun dia ni....soh buat blog)...step ni simple je....tapi kene paham betol2...kalau tak paham omputih...boleh pilih bahasa melayu....ape yang korang patut buat mula-mula :

1. register emel dulu (www.gmail.com)
2. register blog plak (www.blogger.com)
3. register dengan nuffnang (www.nuffnang.com.my)

tukar bahasa ke bahasa yang korang paham....pastu bole follow gambar kat atas ikot turutan

1. gambar 1(klik kat daftar...tgk betol2...skali imbas..mmg tak perasan)
2. gambar 2(klik kat sign up as blogger...pun kene tgk betol2....aku 2 3 kali tak perasan)
3. gambar 3(penuhkan semua butir-butir peribadi.....buat permulaan...belasah je ape yang patut...miahahhaa)

nanti aku sambung balik macam mane nak isi HTML yang nuffnang bagi...semua cara kat atas tu...mudah je....tapi bagi yang paham...bagi yang lambat paham macam aku ni....senang nak blaja kalau ade tutorial macam ni...so pade kawan2......yang ade ilmu.....walaupun senang...tapi kalau same2 share......bukan saham kat sini je yang kite dapat...i'allah...saham kat sane jugak.....pade sape yang tak paham...leh tggl kan komen.......i'allah.....aku cuba baiki ape yang patut.....salam....

0 comments: