Wednesday, April 21, 2010

Dapat upah...baru senyum...kalau tak dapat...muka macam kelubi...

tu la hakikat hidup sekarang....mungkin ramai yang terasa...termasuk la aku...:)..kalau orang suruh buat kerja....mesti nak upah...kalau takde upah....mencuka...dulu ade sorg abang ni...aku rase dia ni keje sebagai orang tengah....beli buah sawit...datang kat tempat aku kerja....suruh aku taip surat....aku dengan muka tak puas hati nya....tapi tangan menaip gak....hehehhe....nanti orang kate sombong plak.....dalam hati...panas je...tak nak belajar sendiri(dalam hati aku je)...siap je surat tu...dia suruh print 2 keping....2 keping baru 40sen...aku ingat nak pow dia sehengget....tapi korang tau dia kasi brape???10hengget....wowww...aku pun buat2 la tak paham....banyak sangat ni....aku kate kat dia...'tak boss...buat minum kopi'....dia balas balik....mungkin perasan yang muka aku macam cekodok penyek awal2 tadi....gile ape...1helai word...dapat upah 10hengget...mau tak senyum aku...dan..pagi tadi...abang tu datang lagi...suruh edit balik surat yang aku taip dulu...nasib baik aku simpan lagi....dia suruh print 2helai gak.....baru 40sen....aku ingat tak nak ambik kalau dia kasi duit...tapi dia masih hulur kat aku 10hengget....senyum lagi aku...hehhehe....so aku tekad...buat la keje dengan ikhlas.....insya Allah...lebih dari tu kita akan dapat....

2 comments:

Amilyn Zanal said...

haha,samala mcm aku...aku pun selalu gak dpt upah banyak mcm ko...hehehee...kadangkala dia bg aku lebih2 plk tu.aku per lagi belanja asst aku sekali air teh..heheheh

kitatauke said...

hehhee...tu la..rase macam teruk je bile kita buat g2 kat org....keje biar la ikhlas.....baru la hati senang...