Monday, May 3, 2010

Laksa Pahang....sape penah makan???


Ni la rupa laksa pahang....kalau biase..kita makan laksa penang.....kuah asam pedas.....dan kuah putih...kuah lemak...yang pahang ni plak.....kuah merah....sebenarnya....aku pun baru makan laksa pahang ni....hohooh...walaupun aku orang pahang....tu pun lepas aku kawin....huhuhuh...mak mertua aku yang buat.....boleh tahan jugak rasenye.....tapi mak mertua aku tak jual...cuma bile time raye...ade je org dtg tempah...baru dia buatkan....penah 1 tahun tu...mase raye.....dia terima lebih 90kg tempahan laksa....gile banyak...semua penempah(huhuhu)nak makan pagi raye....mau meroyan nak buat...siap bapak mertua aku cite...malam raye tak tido....hohooh...nak siapkan tempahan org.....aku pun....sesekali balik kg wife....kalau diorg tgh buat laksa...tolong la mane yang patut.....paling kuat pun...aku pusing gebok tu je....huhuhuh....aku rase...budak2 zaman skg...ramai yang tak kenal gebok laksa tu ape...gerobok pun mesti ade yang tak kenal.....zaman dah berubah..dunia makin maju......

13 comments:

nurthurayya said...

laksa siam pling best ^_^

darlia said...

mak koi pgl lakse gebok la aok..supe ke dok

Rabia Sensei said...

Serius tak pernah dengar. Macam pelik jer kalau color merah. Nak resepi? boleh try kat rumah. Takpun sila postkan laksa Pahang di Cheras, KL yer. Thanks! =p

_Yaya_ said...

erk..saya pun org pahang..ade ke laksa pahang..musykil..

kitatauke said...

thurayya:tak penah makan laksa siam...:)
lia:ye la tu...laksa gebok...
rabia:nnt aku tny wife.....anta skynet bole kan???....:)
yaya:hahhaha...same dengan la kite....tapi lepas kawin..baru tau...ohohooh

BalqisShafiqa said...

makan laksa johor jom!
laksa pahang belum cuba lagi. :)

sue said...

hurm smlm br mkn laksa pahang..nyum..nyum.. sodap...

♥ nana i am ♥ said...

raye tahun ni nak datang beraye umah mak mertua kitatauke makan laksa pahang eh?
=)

kitatauke said...

balqis:laksa johor pun best...
sue:lepas kawin baru tau pahang ade laksa...hohohoh
nana:ehh..takde hal la...jemput bertandang...hihuuhuh

kak ina mail said...

ko orang pahang rupanya.cakap org pahang ni, kadang-kadang akak tak berapa pahamlah.cam ada satu org kat tempat keja akak.loghat dia lain sikit.sedap ke laksa pahang tu?

kitatauke said...

kak ina:pahang ni ikot kawasan...kalau hulu...loghat dia laju...kl ke hilir...dah slow...ikot kelajuan air sungai pahang...hohooh...sedap jugak...atas selera masing2...

ct fad said...

huis..sodapnyer..ini dah mencabar kelaparan ku ni..hihi meh arr kurier sebungkus 2 kt cni..
x der tambang nk gi pahang nuuu..

kitatauke said...

ct fad:huhuuh...agak2...pos laju terima tak laksa??uhuuh