Wednesday, June 30, 2010

Musim Durian dah nak tiba....yummm...yummm.....

Dia dah nak mai dah......musim durian dah kembali.....bila musim durian tiba...mesti buah2an tempatan yang lain akan turut serta....yang paling ketara adalah buah rambutan....memang tak termakan la....sebab dah banyak sangat....pokok sendiri pun ade.....jiran2 apetah lagi.....biasanya....kalau dah banyak sangat....rambutan pun sampai lebam kat atas pokok...ye la...dah takde org nak makan....

siapa dengar HOT FM pagi semalam???topik pun bab buah durian....dan FBI ada bagitau...apa yang mat saleh bayangkan bila sebut pasal durian...aku lupa....tapi mat saleh ni memang takleh blah ngan bau durian....pelik aku....tapi bau benda lain...boleh plak.....hehehe

kat tempat aku...mahal lagi durian ni....gred A++...1kilo=RM8....gile....gred A-...1kilo=RM4....tunggu la 2 3 minggu la.....mau sebakul=RM10....hahhaha...kepada penggemar durian.....kumpul je duit anda...sebulan lagi.....memang meletup la perut...penuh dengan durian.....hehehhehhe

18 comments:

nabilah_2908 said...

bukn dh nk tiba....mmg dh tiba dh...kt melaka..kt sana sini org jual durian..:)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MESSAGE BOX

shima said...

sedapnyer duriannnn.

Ery Farieha said...

haaaaaaa
kempunan~

kitatauke said...

shima : memang sedap bagi penggemar...bagi yang tak suke...kesian...:)

nabilah : kat sini masih kurang lagi...tggu la 2 3 mggu lagi....

ery farieha : lorrr...nape plak kempunan???kl takde pokok..g la beli kat tepi2 jalan...:D

Fay Nana (Cik Fana) said...

durian. lame x mkn ni. :DD

kitatauke said...

cik fana : bulan depan....jenuh la makan durian....huhuhuh

Queen said...

ye..dah terbau2 durian dah nie..yummeh

* mEsSy * said...

nak jugak.. fuhh!! cair ark tengok..

=)

kitatauke said...

messy & queen : sabo...sabo....sbln lagi....kita lahap same2...durian...hahha....skg mahal lagi....

Parkcheek Chun Li said...

pakcik dh nk muntah mkn

kitatauke said...

pakcik : walamak...terbaik la pakcik...org lain baru dpt bau jek...

KiN said...

skrang ni pon kin dh bbrape ari dok ngadap durian je.xhabis-habis

kitatauke said...

kin : pos la ke sini sket....:)

yahaya said...

durian warna pink tak da gambar ke...macam mana rasanya x pernah makan:)

Nur Su'aidah said...

dah nak tiba? mg dah tiba kannn.. hehehe :) kalau kt muar nih sekilo rm1 jee

kitatauke said...

yahaya : rasenye tu durian hutan....

su'aidah : pos la ke sini barang sebijik 2....:)

Amilyn Zanal said...

aku pun giler durian..tp itu dululah..lps balun 30 biji durian dkt umah mak angkat.sampai skrgla tak blh makan banyak..hehhhehe.pengalaman.balik makan durian banyak2 tu terlantar demam...member aku ckp blh mati kalau makan banyak sgt...eya ker?

kitatauke said...

milin : durian panas kalau makan banyak2....mgkn badan tak mampu tampung...semua sistem saraf berenti....yo yo oo je aku ni...huuhuh