Thursday, August 19, 2010

Air tebu masam di bulan puasa...huhhhhh.....

Semalam....aku beli lagi air tebu untuk berbuka puasa....walhal kelmarin pun aku dah berbuka dengan air tebu...tapi ntah la.....penangan air tebu di bulan puasa ni....memang sukar dibendung....nak-nak lagi kakak aku....memang hantu dengan air tebu......
semalam aku belu 2 bungkus...bersamaan 3hengget Malaysia.....wahhh...kira memang murah la.....

bila tiba je bukak puasa.....aku biasanya basahkan tekak ni dengan minum air dulu.....so....tegukkan pertama air tebu aku mematikan selera aku smlm....mane taknya....air tebu tu masam....nak tak nak....buang je la air tu.....

di bulan puasa ni....atau bulan tak puasa pun....kalau boleh...para peniaga.....pastikan la barang yang dijual tu....boleh digunakan....nak-nak makanan....bayangkan...org tu hanya ade duit 2hengget je....beli air...tapi takleh minum.....kesian la kepada pembeli.....perangai orang melayu plak....setakat barang 2 3hengget tu...wat diam je.....tapi kalau kena bangsa lain....try tengok.....

5 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

salam
belum sempat lagi nak minum air tebu...sedap la plak tebu sejuk dalam pic tu..hehe

Fyzal said...

aku kalo sekali tak sedap. aku tak gi beli dah kt kedai berkenaan.

Fyzal's Latest Entry
Hari Ini Dalam Sejarah: 19 Ogos 1959

::fadxieza:: said...

tu mesti yg dah bape hari punye air tebu..

e F a said...

lec efa kata, kalu nak beli air tebu, tengok dulu cara penjual air tebu tue letak btg tebu cam ne....
so, kena berhati2 masa membli ye...ehehehe

dya adriza said...

Memang pun ada yang jual air macam ni. Konon tak nak membazir nanti rugi.

Pst.. bila nak update blog?!!