Thursday, August 12, 2010

Ramadhan Kembali....

Hari kedua berpuasa bagi umat islam di seluruh Malaysia pada tahun ni......biasanya....hari pertama hingga kelima....kebanyakan dari kita akan mengalami masalah kelaparan yang melampau(ye ke melampau)....rasenya...aku je kot...huhuhu...serius....semalam memang lapar tahap cipan....ye la....memandangkan hari pertama berpuasa.....sekarang hari kedua....dah rase macam ok sket...tapi kadang2 tu...datang gak rase lapar tu....

kat bawah ni aku taruk video penggumuman puasa....aku cilok kat youtube.....agak2 nya...berapa ramai dikalangan kita...tahu siapa nama Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja ni????


video

Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja kini adalah Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah..(aku tanya en.google)..dari aku kecik sampai la dah besar sekarang ni....memang tak pernah tukar.....kiranya Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja kini adalah Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah ni..memberi/membawa kegembiraan la kat seluruh rakyat Malaysia...sebab fadhilat puasa tu sendiri....adalah membawa kegembiraan...dunia dan akhirat....akhirat..memang la....siapa yang berpuasa....mendapat ganjaran pahala.....di dunia....Allah beri kenikmatan ketika berbuka....nikmatnya bila dapat berbuka puasa....

SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA....:)

4 comments:

Nur Hawa Mohd Zin said...

hah tu la pasal kan..tak pernah tukar...tapi macam maintain jerk...heheh...tak sabar tunggu pengumuman raya..wakakaka...


salam Ramadhan

aNiSa hANg tUaH said...

salam ramadhan
puasa jgn tak puasa!

darlia said...

lg nikmat klau ade org blnje berbuke hikhik

kitatauke said...

awe : puase baru hari ke-2....:)

anisa : mesti puasa...:)

darlia : tgn yg memberi lebih baik dr yg menerima...:)