Tuesday, August 10, 2010

Semangat Kemerdekaan....

Setiap tahun...memang mak aku tak pernah lupa nak gantung Jalur Gemilang kat depan umah aku.....siap mak aku ade stock bendera Malaysia lagi dalam simpanan dia.....tu pun....siap soh aku beli bendera yang besoo tiap kali aku kuar ke bandar....begitu la bersemangatnya mak aku tiap kali masuk bulan OGOS setiap tahun.....

preparation...hohoohho

yang ni dah terpacak kat depan umah aku

yang ni plak...Jalur Gemilang kat depan umah jiran aku....perang psikologi pun bermula..hhuhuh


aku rase...kebanyakan orang2 muda sekarang ni.....kurang merasai erti kemerdekaan...(termasuk aku)....bukan ape...mungkin kita ni telah dilahirkan dengan kesenangan.....tak macam mak ayah...nenek moyang kita dulu....hidup penuh dengan kedaifan....tapi mereka betul2 tabah dan gagah untuk teruskan hidup....agak2 nya...macam mane kalau 1 masa nanti....negara dalam peperangan....kita hanya ada ubi kayu.....no more McD..no more KFC....macam mane la keadaan kita mase tu agak2nya......

5 comments:

Khairunnisa' said...

Oh, nauzubillahi min zalik~ minta dijauhkan la daripada malapetaka seperti itu :)

To be honest, perasaan menyambut kemerdekaan agak berbeza semenjak beberapa tahun ini. Especially bila ia berdekatan dengan bulan Ramadan :D

Apa-apa pun, Ramadan Mubarak to all Muslims!

Hazman said...

usaha yang baik untuk wujudkan rasa patriotik....

Queen said...

ubi kayu sama kelapa parut pun sodap...hhahahha

bersyukur dgn apa yang ada

blitzkrieg said...

besar jgk umah kau yer...semangat yg bagus dan perlu diteruskan :)

kitatauke said...

Khairunnisa' : memang mintak dijauhkan..tapi kene ingat...akhir zaman..akan berlaku peperangan seluruh dunia..byk teori konspirasi...kena ambil peringatan....

Hazman : semangat org sblm merdeka dengan lps merdeka berbeza sangat...

Queen : hahhah...kl hari2...agak2...berselera tak??:)

blitzkrieg : tak la..kecik je...rumah kecil tiang seribu...:)