Monday, January 2, 2012

Lelaki Islam Beli Emas..

Sebelum aku terjebak dengan dunia emas ni...selalu persoalan ni bermain dalam fikiran aku....boleh ke lelaki islam beli/simpan emas??kan kita telah di ajar dari kecil...lelaki islam tak boleh pakai perhiasan wanita....emas/sutera....sebab itu tak pernah langsung terlintas dalam fikiran aku...nak beli emas...sebab pada aku...memang orang lelaki islam tak boleh pakai perhiasan...emas/sutera....lebih baik aku beli handphone canggih ke...mekap kereta ke....ye la...orang lelaki kan suka pada benda-benda macam tu...lebih berfaedah



itu dulu..........

kisah emas aku bermula bila ada seorang kawan datang melepak kat tempat kerja aku....dah lama tak jenguk ke sini...banyak la benda yang di borak....antara topik yang menarik pada aku adalah...bila kawan tu cerita tentang pelaburan emas....ada orang buat sistem 35/65....masa tu aku tak tau apa-apa...hanya dengar dengan penuh tekun...ye la....cerita perkara yang kita tak tau....so...dengar je la....nak nyampuk...takde idea pulak....

lepas kawan tu balik....bermula la kisah aku study pasal emas....ye la...dengan persekitaran kerja yang hari-hari mengadap internet....takde masalah bagi aku...untuk mencari maklumat tentang emas/pelaburan emas.....nanti aku sambung apa yang aku jumpa dalam pencarian emas tersebut....

2 comments:

wachak said...

masih lagi blur pasal pelaburan emas ni. x berani nk joint takut tersalah buat pelaburan, duit pun hangus

Fyzal said...

aku pun merancang nak menjebakkan diri dalam pelaburan emas ni. any advice?