Pernah bermasalah dengan Bermasalah Dengan Celcom/Maxis/Digi/Streamyx Dan Sebagainya? Dengan kata lain syarikat telekomunikasi di negara kita. Pada zaman sekarang, kesemua kita menggunakan handphone. Tak kira dari budak sekolah tadika sampai la ke warga emas.
Kalau masalah itu berpunca dari diri sendiri, kena la selesaikannya. Contoh masalah line kena block sebab tak bayar bil. Hahaha. Yang tu tak dapat nak tolong la. Kena selesaikanlah dulu. Yang aku nak kongsi ni, masalah berpunca dari kerenah syarikat telekomunikasi. Contoh bil melambung sedangkan kita tak guna pun. Di mana kita nak buat aduan?
Aku pernah bermasalah dengan Celcom. Aku buat permohonan untuk MNP dari telco lain ke Celcom. Dah pergi ke Celcom Centre dan dah dapat sim card baru. Kata petugas Celcom dalam 3-5 hari bekerja. Tapi dah seminggu masih tak bertukar. Dah telefon Celcom Centre pun masih tak jadi. Aku pun buat aduan kat CFM ni. Dalam masa 2 hari selesai. Aku dah banyak kali buat MNP ke Celcom. Pada aku yang ni kes terpencil sahaja. Sebab di tempat aku masih Celcom yang terbaik.
Nama penuh CFM ini ialah Communication Multimedia Consumer Forum of Malaysia. CFM ini berada di bawah seliaan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia SKMM. Jadinya pada aku kiranya CFM ni anak buak SKMM. Syarikat telco tertakluk kepada peraturan SKMM. Apa-apa masalah yang dilapor ke CFM, syarikat telco harus menyelesaikan bagi memenuhi kepuasan pelanggan.
Boleh klik di sini untuk ke web CFM.
8 comments:
d follow yer...buli bah kalau kau..tq
Kampung Balimbang:dah follow jugak..:)
good sharing... boleh la kalau ada mslh dengan streamyx ni, sy ke CFM ni.. hehhee
jadik buat aduan kat laman web dye je la ek ??
cweet pinky:a ah..juz buat aduan kat web CFM..i'allah..dlm 2 3 hari, telco akan col..bagi ayat power2 sket..kehkehkeh...
✿Lady Ainaa✿ : yup..kl ade masalah..kasi je report...hehehe..
fuhh , ayat power ... hehehe !!
baru nak tanya cfm tu apa, haha ! by the way.. masehh untuk infooo . lepas ni kalau kena , tau dah nak report kat mana :)
Post a Comment