Labels

award (3) bengang (2) Blog (5) Emas (3) Giveaway (11) Haiwan (4) Hiburan (1) info (32) Informasi (59) Komputer (2) KPF (2) Luahan (17) luahan perasaan (1) makan (1) Makanan (1) Nuffnang (1) Pelaburan (5) Petua (1) Piala Dunia (11) pikir-pikirlah (3) renungan (2) resepi (3) Segmen (7) Sukan (2) suke-suki (31) tag (2) terima kasih (1) tips (5) Tumbuhan (5) tutorial (7) Wordless (4)

Tuesday, November 13, 2012

Bermasalah Dengan Celcom/Maxis/Digi/Streamyx Dan Sebagainya

Pernah bermasalah dengan Bermasalah Dengan Celcom/Maxis/Digi/Streamyx Dan Sebagainya? Dengan kata lain syarikat telekomunikasi di negara kita. Pada zaman sekarang, kesemua kita menggunakan handphone. Tak kira dari budak sekolah tadika sampai la ke warga emas.

Kalau masalah itu berpunca dari diri sendiri, kena la selesaikannya. Contoh masalah line kena block sebab tak bayar bil. Hahaha. Yang tu tak dapat nak tolong la. Kena selesaikanlah dulu. Yang aku nak kongsi ni, masalah berpunca dari kerenah syarikat telekomunikasi. Contoh bil melambung sedangkan kita tak guna pun. Di mana kita nak buat aduan?


Aku pernah bermasalah dengan Celcom. Aku buat permohonan untuk MNP dari telco lain ke Celcom. Dah pergi ke Celcom Centre dan dah dapat sim card baru. Kata petugas Celcom dalam 3-5 hari bekerja. Tapi dah seminggu masih tak bertukar. Dah telefon Celcom Centre pun masih tak jadi. Aku pun buat aduan kat CFM ni. Dalam masa 2 hari selesai. Aku dah banyak kali buat MNP ke Celcom. Pada aku yang ni kes terpencil sahaja. Sebab di tempat aku masih Celcom yang terbaik.

Nama penuh CFM ini ialah Communication  Multimedia Consumer Forum of Malaysia. CFM ini berada di bawah seliaan Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia SKMM. Jadinya pada aku kiranya CFM ni anak buak SKMM. Syarikat telco tertakluk kepada peraturan SKMM. Apa-apa masalah yang dilapor ke CFM, syarikat telco harus menyelesaikan bagi memenuhi kepuasan pelanggan.

Boleh klik di sini untuk ke web CFM.

8 comments:

Unknown said...

d follow yer...buli bah kalau kau..tq

kitatauke said...

Kampung Balimbang:dah follow jugak..:)

✿INA AINAA✿ said...

good sharing... boleh la kalau ada mslh dengan streamyx ni, sy ke CFM ni.. hehhee

dariilhamkehati said...

jadik buat aduan kat laman web dye je la ek ??

kitatauke said...

cweet pinky:a ah..juz buat aduan kat web CFM..i'allah..dlm 2 3 hari, telco akan col..bagi ayat power2 sket..kehkehkeh...

kitatauke said...

✿Lady Ainaa✿ : yup..kl ade masalah..kasi je report...hehehe..

dariilhamkehati said...

fuhh , ayat power ... hehehe !!

EmeLiena said...

baru nak tanya cfm tu apa, haha ! by the way.. masehh untuk infooo . lepas ni kalau kena , tau dah nak report kat mana :)